Nu har jag oxå mental status enligt SBKs alla regler!! Gick upp i ottan för att hinna med att äta och rasta mig,fick åka till mormor å morfar & hämta en video kasset innan vi rullade mot klubben. Väl där insåg vi att det hade kommit en hel del folk bara för att se mig ! Min pappa var inte så förtjust i det men min mamma tyckte att det var riktigt fräckt att det kom en hel del "bruksfolk" för att se mig!
Här kommer mitt protokoll:
1a. KONTAKT Hälsning: 4. Tar kontakt själv eller besvarar kontaktbesök
1b. KONTAKT Sammarbete 4. Följer med villigt. Engagerar sig i testledaren.
1c. KONTAKT Hantering 3. Accepterar hantering
2a. LEK 1 Leklust 3. Startar långsamt,blir aktiv,leker
2b. LEK 1 Gripande 3. Griper tveksamt eller med framtänderna
2c. LEK 1 Dragkamp 1. Griper inte
3a. FÖRFÖLJANDE x 2. 2. Startar men avbryter
3b. GRIPANDE 1. Nonchalerar föremålet,alt springer inte fram.
4. AKTIVITET 3. Är uppmärksam och i huvudsak lugn. Enstaka aktivitetshöjningar.
5a. AVST.LEK Intresse 2. Kontroll,avbrott förekommer.
5b. AVST.LEK Hot/agg 1. Visar inga hotbeteenden.
5c. AVST.LEK Nyfikenhet 2. Går fram när figuranten är aktiv på linjen.
5d. AVST.LEK Leklust 2. Leker inte men visar intresse.
5e. AVST.LEK Samarbete 1. Visar inget intresse.
6a. ÖVERRASKNING Rädsla 3. Gör undanmanöver utan att vända bort blicken.
6b.ÖVERRASKN Hot/agg 3. Visar flera hotbeteenden under längre tid.
6c. ÖVERRASKN Nyfikenhet 3. Går fram till overallen när föraren står bredvid.
6d. ÖVERRASKN Kvarstående rädsla 3. Båge eller tempoväxling vid 1:a passagen. Minskat utslag vid 2:a passagen.
6e. ÖVERRASKN Kvarstående intresse 1. Visar inget intresse.
7a. LJUDKÄNSL Rädsla 3.Gör undanmanöver utan att vända bort blicken.
7b. LJUDKÄNSL Nyfikenhet 2. Går fram när föraren sitter på huk och talar till skramlet samt lockar på hunden.
7c. LJUDKÄNSL Kvarstående rädsla 1. Ingen tempoförändring eller undanmanöver.
7d. LJUDKÄNSL Kvarstående intresse 1. Visar inget intresse.
8a. SPÖKEN Hot/agg 3. Visar flera hotbeteenden under längre tid.
8b. SPÖKEN Kontroll 4. Kontrollerar och/eller handlar mot båda spökena. Kortare avbrott.
8c. SPÖKEN Rädsla 3. Uppehåller sig i huvudsak framför eller bredvid föraren. Växlar mellan flyktstart och kontroll.
8d. SPÖKEN Nyfikenhet 4. Går fram till fig. när föraren gått halva avståndet.
8e. SPÖKEN Kontakt 4. Tar själv kontakt med figuranten.
9a. LEK 2 Leklust 3. Startar långsamt,blir aktiv,leker.
9b. LEK 2 Gripande 3. Griper tveksamt eller med framtänderna.
10. SKOTT 1. Visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd.
1000 TACK till alla som var uppe på Ludvika BK och gjorde min dag till ett minne för livet!!! !!!
Nu ska jag vila mig och så blir det säkert lite gotta senare.....
Kram från en stolt Mozart