The Royal Jet-Set Poker Club
Startsidan Blogg Fotoalbum Gästbok
Debatt Topplistor Videoklipp Logga in
Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<
September (2020)
>>


Kanye West tagit fram Louis Vuitton sneakers!

Dessa Louis Vuitton sneakers som Kanye West själv varit med och tagit fram kommer att finnas i butik från och med juni.

Kanyes insats har resulterat i en modell, som kommer i färgerna svart, rött och vitt, något som presenterades förra veckan i samband med L.Vs visning i Paris.
25 Januari 2009  | Länk | Märkesmani | 1 kommentar
J.Lindeberg får ny designer



Pierangelo D’Agostin, men erfarenhet från Jil Sander och hLam, tillträder som ”Design director”.

Förändringens vind fortsätter att blåsa inom J.Lindebergs väggar. I dag tillkännagavs J.Lindebergs nye designchef, Pierangelo D’Agostin, som tillträder en nyinrättad tjänst som ”Design Director”. Jobbet innebär ansvar för märkets alla koncept från och med vårkollektionen 2010.

- Pierangelo har en stor känsla för detaljer, och hans sätt att kombinera klassiskt hantverk med innovativ design och moderna material går hand i hand med J. Lindebergs positionering, säger J.Lindebergs vd Stefan Engström.

Pierangelo DAgostin har tidigare erfarenhet från Jil Sander, där han bland annat har arbetat som chefsdesigner. På den nyrekryterade designerns CV återfinns även arbetsgivare som Gieves & Hawkes och italienska Cesare Attolini. Enligt J.Lindeberg har hans tidigare arbete inkluderat produktutveckling av denim och kashmir samt skräddarsydda kostymer.

Oscar Sandberg, global marknadschef på J.Lindeberg, menar dock att värvningen inte innebär slutet för märkets grundare Johan Lindeberg.

- Absolut inte. Hans roll som creative director kvarstår. Pierangelo kommer att arbeta mer operativt medan Johan sätter inriktning och inspiration för en kollektion. Därefter är det upp till oss att tolka hans vision och ta det vidare.

Hur föll valet på Pierangelo?
- Han har gedigen kunskap inom tre väldigt viktiga områden. Han har jobbat med den japanska marknaden, som är väldigt futuristisk och framåtblickande. Men han har också erfaranhet från Savile Row, som har en väldigt klassisk tonvikt, och i Neapel, med italienska skrädderier som till stor del fokuserar på komfort.

- Kombinationen blir oslagbar. Han gillar att både kolla bakåt och framåt - att göra klassiska plagg med helt nya material, vilket passar oss. Han har även kunskap med att framställa tyger.

/ jet-set poker


21 Januari 2009  | Länk | Märkesmani | 2 kommentarer
Veckans designer: Hackett

Jeremy Hackett hade som ung man inga svindlande akademiska planer. När han var 17 år hoppade han av skolan i Clifton, en förort till Bristol, för att börja jobba heltid på den lokala herrekiperingen i samma stad. Inom bara ett år lämnade han Clifton för London, där han efter att ha jobbat ett tag på den välrenommerade modegatan Kings Road slutligen fick en plats hos en skräddare på Savile Row. Samtidigt startade han en sidoverksamhet där han köpte in och sålde second hand-kläder, en verksamhet som kompisen Ashley Lloyd-Jennings senare hoppade på. 1983, ett par år senare, öppnar de två en butik tillsammans för sitt ändamål, och ytterligare två år senare börjar man tillverka egna kläder.

Detta var upptakten till Hackett, klädmärket som har kommit att bli synonymt med brittisk preppy, och för många engelsmän har Hackett ersatt Burberrys status som basen i en brittisk garderob. Tänk tweed, pikeer och cutawaykragar - och lägg till att märket tillhör de engelska kungabarnens favoritmärken. Jeremy Hackett betraktas som en auktoritet inom herrmode, och har bland annat skrivit boken Mr. Classic, en bibel för alla dandys världen över.

För mer info besök viktorgullbrandsson.blogg.se

/ jet-set poker



_____________________________________________________

Online Poker SM 2008, har du vad som krävs? Klicka här!


15 December 2008  | Länk | Märkesmani | 3 kommentarer
Canada Goose lanserar cityjackor!

Herrmodellen Voyager ur Canada Gooses nya satsning kostar 4 500 kronor och du hittar serien hos Nk Sport & Fritid, Red devil och Urbanstreet. Finns i butik nu.

Så här har du aldrig sett tidigare. Nytillskottet Travel Collection tillhandahåller inte bara, som namnet antyder, lättare och tunnare plagg utan är också deras mest diskreta någonsin – utan den, i kreddkretsar, ökända avsändaren.

Det finns tillfällen då en varm vinterjacka är ett måste även i stadsmiljö, något som Travel Collection mer än väl tillgodoser. Kvar finns fortfarande det värmande gåsdunet men skillnaden är att Canada Goose nu har pressat det tätare, vilket gör att du klarar dig från kylan lika bra utan att behöva bära en otymplig expeditionsjacka.

Att den utstickande logotypen har ersatts med en avsändare som går ton i ton, att pälskanten har avlägsnats och att färgerna går i en dovare skala ser vi också som ett stort plus.

För mer info besök Canada Gooses hemsida.

/ jet-set poker



_____________________________________________________

Online Poker SM 2008, har du vad som krävs?Klicka här!

10 December 2008  | Länk | Märkesmani | 1 kommentar
Tiger lanserar casual-kollektion

Tiger of Sweden vill liera sig med den brittiske gentlemannen. Därför lanserar de en casual-kollektion som knyter an till ett engelskt klubbtema.

– Vi har hämtat inspiration från motercykeltävlingen TT Races på Isle of Man under 50- och 60-talen, säger Christian Lippich, som designar
Tiger of Swedens herrkollektioner tillsammans med Ronnie McDonald.

Kollektionen blir en del av märkets klassiskt dressade linje Black Label. Huvudfärgerna är rött, vitt, svart och grått.

– Nyckelplaggen är rackingjackor med tvättad look och tvättade chinos. Även den grovstickade polotröjan är karakteristisk för kollektionen.

För mer info besök Tiger of Swedens hemsida.

/ jet-set poker




1 December 2008  | Länk | Märkesmani | 1 kommentar
Burberrys nya ruta

Burberry anno 2008. Märket som har blivit inrutad av sitt klassiska mönster väljer nu att uppdatera det. Resultatet ser du till höger.

Burberrys rutmönster är ett av världens mest klassiska. Men det är också ett av världens mest kopierade och frekvent synligt på så kallade chavs vilket gör livet svårare för marknadschefer och pr-människor på engelska märken som just Burberry och
Aquscutum men också italienska Prada och Dolce & Gabbana.

Burberry försöker därför mota Olle i grind och lanserar en helt ny ruta i monokroma färger som svart, kolgrå och vitt. Burberrys creative director Christopher Bailey säger däremot att han har inspirerats av energin och attityden som finns i parfymen Burberry The Beat for Men.

Lanseringen i butik av det nya mönstret kommer att ske i vår och kommer främst att synas på herrkläderna i deras klassiska linje London.

Kläderna från Burberrys vår- och sommarkollektion finns däremot redan nu tillgängligt på Burberry.com.


_____________________________________________________


Online Poker SM 2008, har du vad som krävs? Klicka här!


28 November 2008  | Länk | Märkesmani | 1 kommentar
Klassikern: Chinos

I sina bästa stunder är chinos det ideala mellanläget mellan jeans och kostymbrallor. De som valt jeans på en somrig tillställning tänker »jäklar, det hade varit stiligare med chinos«, medan kostymkillen tänker »fanken, med chinos hade jag fortfarande sett elegant ut, men på ett sportigt sätt«.

Baksidan är att chinos inte tål samma dagliga användande som ett par jeans innan de blir solkiga, och den som alltför ofta vågar lita på sina chinos i mer officiella sammanhang står där plötsligt med ljumskarnas svettveck exponerade för hela offentligheten att se.

Ändå handlar det i slutändan om kvalitet. Chinos i tjockare och styvare bomullsväv står pall för det mesta, inte minst bevisat av att till exempel de engelska och amerikanska arméerna kört med khakifärgade chinos till sina sommaruniformer i stort sett hela 1900-talet.

På engelska säger man ofta khakis om sina chinos, ordet anspelar förstås på färgen brittiska soldater i Indien fick fram genom att färga sina vita byxor med te, lera och kryddor för att smälta in i omgivningarna – på hindi betyder khaki damm- eller sandfärgad. Ordet chinos i sig är spanska för kineser, ett arv från när USA krigade i Asien i byxor sydda av kineser.

Från 1950 och framåt har chinos vunnit mycket mark och Dockers är det märke som haft byxorna i sin kollektion även mellan trendtopparna sedan starten 1986 (70 procent av amerikanska män mellan 25 och 45 år lär ha ett par Dockers hemma). Men då och då hoppar även andra designers på tåget, som inför den här sommaren.

Bär så:
* Elvis Presley
I filmen GI Blues från 1960 får vi ett praktexempel på hur bra en amerikansk soldat klädde i sina chinos.

* Jack Kerouac
USA:s beatniks med Kerouac i spetsen körde stenhårt med chinos och gjorde plagget poppis bland vanligt folk. Vi förstår varför.

* Prins Harry
Många engelska skolor har chinos som en del av skoluniformen, som Eton där lillprinsen gick.

Icke så:
* Jack Nicholson
Han, liksom många andra män, har gått i den fälla som innebär att man litar på sina chinos eleganta egenskaper lite för länge. Efter några veckor behövs en tvätt.
18 November 2008  | Länk | Märkesmani | 0 kommentar
Louis Vuittons nya linje: Damier Graphite

Louis Vuittons grå väskserie!

Väskjätten Louis Vuitton dammar av och uppdaterar ett 120 år gammalt canvastyg med ett lika gammalt schackmönster. Resultatet är linjen Damier Graphite, som torde göra vilken yrkesmördare som helst sugen på att packa ner pianotråd och ljuddämpare. Naturligtvis passar den även dig som bara vill packa dina kläder snyggt - tänk svart, och grått, läderdelar samt polerade metalldetaljer.


17 September 2008  | Länk | Märkesmani | 2 kommentarer
Veckans designer: Ralph Lauren

År 1967 designade den då 28-årige Ralph Lauren från Bronx i New York en mindre kollektion slipsar under namnet Polo Neckwear – anledningen var sympatiskt nog att män skulle slippa se ut som om de jobbade på IBM. Det blev starten för ett företag som idag omsätter tio miljarder dollar.

Det stora genombrottet i Skandinavien gjorde »Raffe« i skarven mellan 1980- och 90-talet med färgglada pikétröjor och bomullsskjortor med button-downkrage. Logotypen med hästen och polospelaren red raka vägen in i varje märkesmedveten gymnasiekilles hjärta och tömde i samma stund deras fäders plånböcker. Ingen designer har som Lauren - när han är som mest preppy - så träffsäkert lyckats fånga drömmen om den fläckfritt framgångsrika amerikanska livsstilen.


Sin utbildning fick Lauren, enligt honom själv, genom att läsa livsstilstidningen Esquire, ha hertigen av Windsor som förebild och se filmer med Cary Grant. Med denna »skola« och en bakgrund som slipssäljare hos varuhuskedjan Brooks Brothers inser man att förutsättningarna inte kunde ha varit bättre när han 1994 lanserade den superklassiska, Savile Row-inspirerade och i flera fall helt handsydda linjen Purple Label. Fem år senare la Lauren kashmirvantarna på det stilrena kanadensiska märket Club Monaco. 2007 fyllde märket Ralph Lauren 40 år. Sin fina tradition av att göra Nordamerika till en vackrare kontinent firade designern med en tung bok, om sig själv.


Visste du att: Ralph Lauren stod för herrkläderna i kostymfilmen Den store Gatsby (1974). Laurens art déco-stil passade filmen och huvudrollsinnehavaren Robert Redford perfekt.
14 Augusti 2008  | Länk | Märkesmani | 0 kommentar


12.000 webbutiker! | alltomklader.se
(c) 2011, nogg.se & The Royal Jet-Set Poker Club. Bör enligt tradition va minst                                             Skaffa en gratis hemsida