|
|
|
Må
|
Ti
|
On
|
To
|
Fr
|
Lö
|
Sö
|
| | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
Juni (2022) |
|
|
|
(1) |
|
(2) |
|
(1) |
|
(2) |
|
(2) |
|
(1) |
|
(1) |
|
(3) |
|
(2) |
|
(2) |
|
(4) |
|
(4) |
|
(2) |
|
(2) |
|
(3) |
|
(6) |
|
(1) |
|
(2) |
|
(1) |
|
(3) |
|
(3) |
|
(1) |
|
(3) |
|
(3) |
|
(4) |
|
(5) |
|
(2) |
|
(4) |
|
(3) |
|
(2) |
|
(3) |
|
(4) |
|
(4) |
|
(4) |
|
(4) |
|
(6) |
|
(11) |
|
(1) |
|
(1) |
|
(2) |
|
(2) |
|
(3) |
|
(2) |
|
(1) |
|
(4) |
|
(3) |
|
(4) |
|
|
|
|
|
Inlägg: 134 |
Kommentarer: 40 |
|
|
|
|
|
|
|
 |
Problemlösning och pedagogik
Veckans kurstillfälle handladen om pedagogik. Vi diskuterade hur man tar kritik eller möter svårigheter med kursdeltagarna. Mycket intressant men också svårt. Tänk om en kursdeltagare kommer och är påtagligt berusad av något. Hur hanterar man det? I värsta fall förnekar den det eller så blir den arg?
Dessutom har vi påbörjat ett projekt med att problemlösa ett beteende. En av deltagarna i utbildningen har en retriver som mår väldigt dåligt när den ska åka bil. Tvekar när den/Freja ska hoppa in i bilen men trivs i bilen när den står stilla. Så fort bilen börjar rulla blir hon orolig rör sig och darrar. Det ser också ut som att vissa ljud påverkar henne. Vi började med att använda klicker och bearbeta henne på hennes väg till bilen. Vi fortsätter nästa gång så får vi se! Spännande..
|
3 November 2013
| Instruktörsutbildning
| 0 kommentar
|
|
 |
|