Startsidan Blogg Fotoalbum Vänner Gästbok
Debatt Topplistor Om mig Logga in
Ång Fartyg (17)
2 skrovs båtar (4)
Bärnstens rummet (2)
Belle Amie (1)
Bilder från Östergötland (16)
Bilder från Ljungsbro (20)
Bulkbilar (21)
Excavator/Grävmaskiner (16)
Förlista Fartyg från 1945 - (41)
Ferrocement bygd båt (1)
Flygplan (22)
Göta & Kinda Kanaler (47)
Galiasen Mina (1)
Häftiga Lastbilar (51)
Hjulångaren Erik Nordevall (1)
HUSVAGNAR (5)
KINDA KANAL (20)
Kviqsilver U-Båten 864 (6)
Lastmaskiner (5)
Maersks Jätte Fartyg (16)
Malmbäcks olyckan med Draken (1)
MOBILKRANAR (6)
Mobiltelefån inblandad i Olyckan (1)
Mopedbilen (1)
Motoriserade Flytdockor (3)
Olika tändkule motorer (27)
Ost Preusen (2)
Person bilar gammla o Nya (25)
PIRATERNA i Adenviken (3)
Pripyat och Tjernobyl 1986 (2)
Senaps Gas på botten (1)
Stora Fartyg (6)
Svenska U båtar (2)
Tåg i Sverige (6)
U-båt 137 (3)
Ulf Larsson är död (1)
Wilhelm Gustloff (1)
VRAK KARTOR LÄNGS VÅRA KUSTER (1)



nya foton
Sambon hittade Ulf Larsson död i hallen Skådespelaren Ulf Larsson blev 53 år. I går hittades han död i hemmet av sin fästmö Lillemor Torsslow. – Vi är förtvivlade, jag älskade honom så mycket, säger hon. Ulf Larsson skickade i går ett sista sms-meddelande till sin älskade. Det var lika kärleksfullt som vanligt: – Han skrev: ”Välkommen hem lunchen är klar, jag älskar dig”,
Kommentera
SVANEVIK Ex: Elise (SE), Aage (DK), Claus (DE), Anna Marie (DE & NL) Homeport: Skeppsholmen, Stockholm, Sweden. Callsign: SFXO. Reg.nr: 8348 Original type of vessel: Sailing Galiot (2-masted) fitted with leeboards. The hull is of steel and rivet clinker-built. Length: 22.08 m. Beam: 5.6 m. Draft: 2.1 m Gross tonnage: 84. Net tonnage: 40. History of the ship: The ship was launched 1914 in Sappemeer, Groningen, Nederlands. Master Shipwright: Jac. Smit (Jacobus Franciscus –“Koos”- Smit). Shipyard: Jac. Smit, Sappemeer, Province Groningen, Holland. Later, after that Jac Smit had moved to a bigger shipyard in Vierverlaten, this shipyard became Werf Wolthuis and is today connected as a museum-shipyard to Stichting Historische Scheepswerf Hoogezand-Sappemeer SVANEVIK is from the cultural authority of the Swedish Maritime Museum certified as a part of the Swedish Maritime Cultural Heritage and has been assisted for preservation and hull restoration by subsidies from the Swedish King Carl XVI Gustaf through Konung Gustav VI Adolfs fond för svensk kultur and from the Swedish Maritime Museum. 1914 - 1916 ANNA MARIE, Herman Dieckmann, Iselersheim (River Oste), Hamburg, Germany. 1916 - 1918 CLAUS, Herman Dieckmann, Iselersheim, Hamburg, Germany (new name but same owner-skipper). 1918 - 1931 CLAUS, Christian Pieper, Oldenbüttel, (Nord-Ostsee Canal), Hamburg, Germany. 1923 First engine installed: Aabenraa Motorfabrik H. Callesen & Co. 2-cyl. 50-Pse. 1931 - 1936 CLAUS, Johann Pieper (son of Christian P.), Oldenbüttel, Hamburg, Germany. 1936 - 1937 AAGE, Niels J. Møller, Svendborg (Skovsbostrand), Denmark. 1937 - 1939 AAGE, Niels Peder Nielsen, Nakskov, Denmark. 1939 - 1947 ELISE, John Edvin Spindel, Långö (All of his ships had the homeport Långö,an island in Bohuslän at the west part of Sweden where he grown up. But he lived nearby the Baltic Sea in Nyköping and Pukavik), Sweden. 1939 Present engine installed: June-Munktell 1-cyl. 60 hkr. 1947 - 1967 SVANEVIK, Harry & Erik Andersson, Västervik, Sweden. 1967 - 1970 SVANEVIK, Sven Lindberg, Stockholm, Sweden. 1970 - 1982 SVANEVIK, Yvonne Silven-Hellström, Stockholm, Sweden. 1982------- SVANEVIK, Hans-Christer Edborg, Stockholm, Sweden. Contact-address: s/m Svanevik, Box 22026, SE-104 22 Stockholm, Sweden
Kommentera
nya kommentarer
bra bild, jag söker bild på släp med 3 kulor och ram Bilarna gick oftast sjövik/Alngsås-Skövde. jag jobbade mycket med dessa bilar. skall nu bygga en tekno bil med 3-axlit släp letar bilder



hittabutik.se - 12.000 webbutiker! | ehandelstips.se - allt om ehandel
(c) 2011, nogg.se & Bo Ask                                             Skaffa en gratis hemsida