|
|
|
|
(7) |
|
|
(7) |
|
|
(15) |
|
|
(8) |
|
|
(9) |
|
|
(3) |
|
|
(16) |
|
|
(2) |
|
|
(36) |
|
|
(11) |
|
|
(73) |
|
|
(2) |
|
|
(3) |
|
|
(3) |
|
|
(21) |
|
|
(3) |
|
|
(7) |
|
|
(2) |
|
|
(18) |
|
|
(6) |
|
|
(12) |
|
|
(11) |
|
|
(6) |
|
|
(1) |
|
|
(3) |
|
|
(3) |
|
|
(8) |
|
|
(23) |
|
|
(8) |
|
|
(7) |
|
|
(109) |
|
|
(5) |
|
|
(23) |
|
|
(49) |
|
|
(11) |
|
|
(14) |
|
|
(5) |
|
|
(17) |
|
|
(18) |
|
|
(80) |
|
|
(30) |
|
|
(10) |
|
|
(17) |
|
|
(18) |
|
|
(116) |
|
|
(7) |
|
|
(42) |
|
|
(5) |
|
|
(2) |
|
|
(2) |
|
|
(20) |
|
|
(3) |
|
|
(16) |
|
|
(8) |
|
|
(17) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
<< | Åket var som sagt min första personbil och den införskaffades på stående fot precis när man trillade över arton.
Sen startade projekt hotta åket och front, skärmar fixades och en Knutsson stereo intog sin plats i instrumentpanelen.
Röd plysch monterades på dörrar mm och vad ska man göra med den trötta B20 motorn då.
hiva ur skiten och skaffa något nytt...
Jajemensan man styrde kosan till Nygärde bilskrot på hemvägen satt man med en "ny" motor på släpkärran.
Motorn var en rally preppad B20 med K-kam fixad topp mm och vad ska man då kröna denna motor med?
Hmm.... dubbelförgasare givetvis så ett besök gjordes hos skrotgubbarna på den riksbekanta Bildelslagret i Kalmar.
Och visst fanns en sån i hyllorna, så nu med dessa monterade och justerade kunde man prova åket för första gången.
Hur det gick? svarta streck och ett brett leende är svaret.
Vad hände då med bilen sen.
Själva bilen såldes efter att motorn plockats ur och sålts till en mkt intresserad spekulant.
Dubbelförgasarna såldes till en annan köpare.
Bilen hamnade till slut på skroten.
Så fort man ser en 73:a så minns man alla stunder i den bilen. | >> |
|
|
|
|
|